Krok správnym smerom

Pomáhať druhým by mala byť samozrejmosť pre každého človeka. Bohužiaľ to tak často nie je. My sme si však povedali, že chceme ísť príkladom a ukázať ostatným, že aj malá zmena k lepšiemu je krok správnym smerom
Kategória: Spolupracujeme

Krok správnym smerom

Už pri vzniku spoločnosti Naturalis sa jej zakladatelia zamýšľali nad otázkou filantropie, ako pomôcť ostatným a ako zariadiť, aby ich práca pomáhala vytvárať (s trochou zveličenia) „lepšie miesto na zemi“. Pomoc v širšom slova zmysle je v produktoch Naturalis zakorenená už v ich základoch. Vďaka používaniu BIO surovín, šetrnému spracovaniu výrobkov, nepoužívaniu geneticky modifikovaných zložiek a spravodlivému ohodnocovaniu farmárov, Naturalis položil základný kameň k udržateľnosti poľnohospodárstva ako takého.

Druhým krokom bolo podporovať ostatných ľudí v okolí firmy a hľadať príležitosti, ako im možno pomôcť. Vďaka tomu sme nadviazali spoluprácu s množstvom osobností naprieč rôznymi odbormi. Tí od nás dostávali produkty zadarmo, bezplatné poradenstvo v oblasti zdravého životného štýlu, stravu atď. To nám však stále prišlo málo. Chceli sme niečo viac. Niečo, kde budeme môcť pomáhať viacerým ľuďom a to finančne, nefinančne a hlavne dlhodobo – najlepšie každý deň.

Spolupráca s chránenou dielňou

Preto sme sa rozhodli začať spolupracovať s chránenou dielňou, ktorá sa stará o desiatky ľudí s rôznymi typmi postihnutia. Telesnými, mentálnymi, ťažšími aj ľahšími. Nápad by už bol, ale ako ho zrealizovať? Ako im pomôcť, zabaviť ich a zároveň im poskytnúť pocit, že sa podieľajú na chode firmy? Snáď len tým, že pre nás budú pracovať. Vytipujeme ľahší typ práce (napr. etiketovanie, skladanie krabičiek atp.), ktorý bude klienta chránené dielne baviť, vysvetlíme mu, prečo je táto úloha taká dôležitá a názorne predvedieme, ako sa daná činnosť má vykonávať.

A za to všetko sme klientov chránenej dielne chceli spravodlivo finančne ohodnocovať. Úplne rovnako ako ktoréhokoľvek iného pracovníka na rovnakej pozícii. Nechceli sme rozlišovať, či danú činnosť robí maturant, učeň alebo klient chránenej dielne. Nechceli sme rozlišovať, či sa práca vykoná za 8 alebo 9 sekúnd. Sme si totiž vedomí toho, že každý klient má iný typ postihnutia a je schopný robiť v inom tempe a za iných podmienok. Pre nás je však dôležitý pocit klienta z odvedenej práce a tiež (samozrejme) výsledok, ktorý je v prípade klientov chránenej dielne porovnateľný s klasickými zamestnancami. Tento typ spolupráce je tzv. win-win. My dostaneme kvalitne odvedenú prácu a klient chránenej dielne dostane plnú finančnú taxu a hlavne zmysel svojej práce. Produkty, na ktorých sa podieľal, totiž vo svojich kuchyniach používajú tisíce zákazníkov.

Férové finančné ohodnocovanie, úsmev na tvári klienta chránenej dielne po dobre odvedenej práci a vďaka, že môžu vykonávať zmysluplnú a zábavnú činnosť je pre nás to najdôležitejšie. Po tejto ceste za „priateľskejší svet“ ideme veľmi radi. Teší nás, keď môžeme niekomu pomôcť a zároveň nás hreje pri srdci, že existujú organizácie ako Progrespo, ktoré vykonávajú takto bohaté činnosti a bez ktorých by sme nemohli plniť naše vízie.

Máte niečo na srdci? Pridajte komentár.